چـهـارچـوب روش تـحقـیـق در شنـاخـت مکـاتـب، ادیـان و مـذاهب از مـنـظـر حـضـرت استـاد حـامـد وفسـی
وبگو | آموزش منوی کشویی با ul li و css
روحـانـیـت به عنـوان مسئـول ذی ربـط امـور دینـی نقـش اول را در آگـاهی و مطالبـه نسبـت به مسئـولان و رسانـه ها دارد. آیت الله وفسـی .......... اعـتمـاد بـه نـفس، دروغـی است بـزرگ که از مسـیـحیـّت غـربی وارد دنیـای اسلام شده است . آیت الله حـامد وفسـی ........... موج سـیـاه فـتـنـه جـدیـد، فـرهـنـگــی اســت و راه نـجــات از آن احـیـاء امــر بــه مــعــروف و نــهـی از مــنـکــر است. حضـرت اسـتـاد آیـت الله وفـســی ........... در مـورد کـارنـامـه ی فـرهـنگـی انـقلاب، سکـوت بـهتـرین نظـری است کـه می تـوان ابـراز کرد. استـاد اخـلاق تهران حامد وفسـی .......... انـقـلاب ایـران بـه یـک مـعـجـزه الهـی شبیـه تـر بـود تـا یـک حـرکـت سیـاسـی مـاننـد سـایـر انـقـلاب هـای جـهان و رهـبری آن هم بـه پـیـامبـران الهـی شبـیـه تـر بـود تـا رهبـران انقـلابی در دیگـر سرزمیـن هـا... حکیـم متـألـه استـاد حـامـد وفسـی

 بسم الله الرحمن الرحیم


 چهارچوب روش تحقیق

 

سوالات درباره ی روش تحقیق در شناخت مکاتب،ادیان و مذاهب می باشد.


1- هنگامی که در یک مسئله و یا پاسخ به یک سوال آراء مختلفی گفته می شود چگونه
می توان پاسخ صحیح و حق را یافت؟


2- ملاک سخن صحیح و حق از غلط و باطل چیست؟


3- آیا ایمان و تعبد انسان ها به یک قضیه می تواند ملاک حق و باطل باشد؟


4- آیا حکمی که همه ی عقلای عالم آن را بپذیرند حجت است؟


5- آیا امکان دارد ما بتوانیم نظر همه ی عقلای عالم را در یک قضیه استقراء تام کنیم؟ و اگر
امکان ندارد آیا استقراء ناقص آراء گروهی از عقلاء می تواند ملاک حق و باطل باشد؟


6-  آیا عقل بما هو هو،می تواند حکمی بدهد؟ و اگر بتواند مانند علوم ضروری مثل حساب و
هندسه آیا باید از آن پیروی کرد؟


7- برهان و حجت چیست؟و چگونه می توانیم برهان و حجت را از غیر آن مانند مغالطه
تشخیص دهیم؟


8-  معنای یقین چیست و کدام قضایای یقینی ارزش دارد؟ آیا مطابق واقع بودن در یقین شرط
است یا خیر؟چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که یک قضیه مطابق واقع است؟


9- کدام قضایای یقینی،قابل استناد در تحقیق هستند و می تواند برای برهان استفاده شود؟


10- آیا کلیت و ضرورت در قضایای یقینی شرط است؟و اگر شرط نیست مفاد آن چگونه
می تواند ملاک حق و باطل قرار بگیرد؟


11- آیا قضایای بدیهی اولی مانند قاعده ی))اجتماع و ارتفاع نقیضین محال است((را یک محقق
باید بپذیرد؟


12- آیا قضایای ظنی هم قابل استفاده برای تشخیص حق از باطل می باشد؟


13- آیا با روش تقلید از دیگران می توانیم حقیقت را کشف کرده بفهمیم کدام عقیده حق یا
باطل است؟


14-  آیا با روش بررسی تاریخ گذشتگان می توان به یقین برسیم؟ اخبار متواتر در کشف یک
واقعه تا چه حدودی می تواند حقیقت را آشکار کند؟


حامد وفسی




موضوعات مرتبط: دیـگـر تـحـریـرات
برچسب‌ها: روش تحقیق آیت الله وفسی مکاتب و مذاهب وفسی سایت ایت الله وفسی

تاريخ : شنبه 3 فروردين 1398 | 16:45 | نویسنده : سردبــیر |

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------